10 mai 2013

Rolul inteligentei emotionale in cariera

Deschidem proiectul "Centrul de Consiliere pentru tineri" cu ocazia saptamanii 2-9 Mai 2013 (Ziua Tineretului - Ziua Europei).

Tinerii interesati de subiect au participat la o dezbatere activa despre importanta in cariera a inteligentei bazate pe competente, dar si a celei emotionale in care atitudinile, emotiile si calitatile personale predomina.

Sub sloganul "Considerati emotiile un avantaj sau un blocaj ?", participantii au luat parte la discutii pe acest subiect, au analizat inteligenta emotionala in viata de zi cu zi (la cursuri, interviuri, internshipuri), studii de caz - cazuri celebre de CEO, si au realizat jocuri de rol bazate pe acest subiect.

Din impresiile participantilor :
Corina D.
"In cadrul sesiunii de consiliere mi-am reevaluat atitudinea fata de un proiect personal - am realizat ca felul cum relationam cu oamenii este unul dintre cele mai importante lucruri in cariera si pentru ca proiectul sa aiba succes, este necesar sa creez o legatura emotionala cu publicul tinta si cu toate persoanele implicate. Am primit si sfaturi referitor la cum sa fac o prezentare in fata unui public fara a mai avea trac si abia astept sa am ocazia sa pun in practica ce am aflat - tot cu emotii, dar si cu mai multa incredere de sine."
Adina C.
"Astazi am invatat ca pentru a ajunge unde imi doresc trebuie sa imi fac un plan, in care obiectivele sa fie asezate in ordinea importantei lor."
Ana Maria T.
"Pentru reusita personala este nevoie de setarea asteptarilor pe o perioada determinata, de o cunoastere proprie temeinica, dar si de o comunicare eficienta pentru a-i face pe cei din jur sa afle despre tine.”
Cosmin S.
"Inteligenta emotionala este despre oameni, despre modul in care noi, ca indivizi, alegem sa ne raportam la ceilalti. Workshop-ul a fost o lectie despre cum sa fim noi insine, o introducere in arta prin care putem deveni liberi de bariere si temeri. In viata nu este important doar ceea ce stii, ci si pe cine cunosti, iar parcursul devenirii noastre nu consta numai din cat de destepti suntem, ci si din abilitatea de a-i insoti pe ceilalti si de a ne lasa insotiti."
Andreea V.
In aceasta intalnire am invatat mai multe despre curajul de a lua initiativa si despre faptul ca trebuie sa avem incredere in noi ca suntem buni si ca putem invata si acumula mai multe informatii.
De asemenea nu exista "prea tarziu sa o luam de la capat ". 
Nu trebuie sa lasam tracul si temerile sa ne doboare si nici gandurile despre ce ar putea crede cineva despre noi.