6 iun. 2013

Invatarea experientiala prin dramaterapie


O noua sesiune de consiliere pentru tineri, cu jocuri de rol, contexte diferite, temeri, constientizare si solutii. 
Invatarea experientiala, termen introdus de Kolb, subliniaza principiul ca in mijlocul fiecarui proces de invatare exista o experienta. 
Invatarea experientiala inseamna schimbarea eficienta a comportamentului unei persoane in urma punerii in practica a concluziilor ce au rezultat din analiza si reflectarea critica asupra experientei personale.
Participantii s-au concentrat atat asupra rezultatelor, cat si asupra "drumului" catre ele. Rolurile asumate rezoneaza cu ceva din interior, iar invatarea se face mult mai usor.

Din impresiile participantilor :
Elena T. 
"Sunt foarte bucuroasa ca am participat, a fost revelator, sustin realizarea unor alte ateliere precum acestea. Am "sapat"adanc in constiinta si am gasit unele raspunsuri. Am invatat ca trebuie sa actionez fara frica de esec si sa ma bucur de rezultate. Pe viitor voi constientiza mai bine lucrurile care ma afecteaza."
Mihaela S. 
"Mi-a placut foarte mult workshopul. Am inteles ca trebuie sa accept lucrurile asa cum sunt, dar si sa fac ceva sa le schimb in bine."
Alina B.
"Foarte interesant. M-am simtit bine in jocul de rol si mi-am exersat abilitatile de comunicare. Mi-am dat seama ca trebuie sa iau singura decizii cand e vorba de probleme importante."
Doina P.
"Am simtit multe. Multumesc ! Nimic nu e intamplator, suntem emotii.
Acceptare, aha-uri interioare."
Mioara A.
"Am invatat ca oamenilor le poate fi mult mai usor sa comunice despre ei si problemele lor cand le atribuie unor personaje. Experienta de astazi mi-a trezit interesul de a explora mai mult dramaterapia."
Alexandru M.
"Simteam teama de fiecare data cand interpreta cineva un rol. Mi-am dat seama de unul dintre motivele pentru care imi e greu sa abordez pe cineva."
Ozana I.
"Am simtit toleranta din partea celorlalti si libertate asupra interpretarii rolului. Toti oamenii sufera de o teama anume si o pot depasi discutand despre asta intr-un grup. Voi folosi in viitor ce am invatat pentru a lupta cu anumite dubii si nesigurante."