1 iul. 2013

Sunt special, sunt unic sau sunt ca ceilalti ?


O sesiune de autocunoastere si de analiza a relatiilor cu ceilalti din perspectiva punctelor diferite de vedere. Participantii au dezbatut intelesurile proprii ale respectului si increderii reciproce, ajungand singuri la concluzia ca valoarea parerilor proprii este egala cu cea a parerilor celorlati, chiar daca sunt diferite. Deci, nu vedea lumea doar prin ochii tai ! Dezbateri aprinse cand s-au ridicat probleme spinoase : poti sa ai incredere in cineva pe care nu il respecti ? poti respecta pe cineva in care nu ai incredere ? cum reactionezi cand ceilalti nu te respecta ? Prin jocuri interactive tinerii si-au dezvoltat capacitatea de a empatiza cu aproapele lor ("de a intra in papucii celuilalt") si au descoperit barierele de intelegere. Si-au constientizat dorintele, nevoile, emotiile caracteristice personalitatii lor.

Din impresiile participantilor :
Dorin M.
Aceasta intalnire m-a facut sa inteleg de ce fiecare om este unic si mi-a dat incredere.
Cosmin S.
Sunt ca toti ceilalti, fac parte dintr-un mare grup cu calitati si defecte deopotriva.
Acum stiu mai bine cum sa fac pace cu mine si cu ceilalti.
Alice D.
Experienta a fost placuta si educativa. Mi-am dat seama ca a fi diferit este bine.
Diferentele dintre noi ne fac unici si speciali. In viitor voi petrece mai mult timp cu mine.
Andrei Z.
Da, ma simt unic ! Seminarul a fost interesant, mi-a clarificat multe idei despre mine insumi.
Am cunoscut si multe persoane noi.
Irina M.
Seminarul a fost foarte placut, doresc sa revin aici.
Nu ma simt speciala, dar cred in calitatile mele. Imi vor fi de folos in viitor parerile altor persoane.
Adriana P.
Timpul petrecut la seminar il consider ca o investitie in mine si in imbogatirea cunostintelor.
In viitor voi comunica mai bine, in relatii bazate pe incredere si respect reciproc.
Ioana P.
Seminarul a fost relaxant. Voi fi mai constienta de mine de acum incolo.
Elena T.
Eu ma simt unica pentru ca iubesc foarte mult oamenii, imi place sa ii fac sa zambeasca si imi doresc ca ei sa reuseasca. 
M-am bucurat sa particip la acest atelier. Sper sa mai fie si altele pentru ca sunt utile.
Sinziana S.
Seminarul a fost constructiv. Daca ma gandesc la ce ma diferentiaza de ceilalti, acest lucru ma poate ajuta. Mi-au fost utile si experientele impartasite de ceilalti.
Georgiana S.
Seminarul m-a invatat cum sa ma raportez la altii.
Emilia L.
Nimeni nu e la fel, asta e partea frumoasa a vietii !
Seminarul a fost interactiv, m-a facut sa imi pun intrebari.