7 nov. 2013

Procrastinarea

O noua intalnire ......... cu o denumire mai deosebita.

Cuvântul vine de la latinescul Procrastinatus: Pro-inainte si Crastinus-de maine.

Prima aparitie în limba engleza a termenului a fost in Cronica lui Edward Hall, publicata inainte de 1548. Predica reflecta legatura procrastinarii cu evitarea sau intarzierea sarcinilor, si o asocia cu lipsa vointei si cu pacatul.

Psihologic, procrastinarea este un comportament daunator, caracterizat prin amanarea constanta a actiunilor sau a sarcinilor pentru mai tarziu, desi persoana este constienta de efectele negative ulterioare.

Psihologii citează adesea procrastinarea ca fiind un mecanism de combatere a anxietatii asociate cu inceperea sau finalizarea unei sarcini sau cu luarea unei decizii.

Pentru un individ, procrastinarea poate duce la stres, un sentiment de vinovatie, pierderea productivitatii personale, crearea unei crize, si dezaprobare din partea altora pentru neindeplinirea unor responsabilitati sau a unor angajamente.
Aceste sentimente combinate pot favoriza in continuare procrastinarea.

In timp ce este normal ca oamenii sa procrastineze la un anumit grad (mai ales cand amanarea are rolul de a reanaliza o situatie si de a o adapta cu succes), aceasta devine o problema atunci cand impiedica functionarea normala.

In cadrul acestei sesiuni de consiliere au fost discutate cu tinerii cauzele si efectele procrastinarii, acest “dusman” al implinirii dorintelor.

O atentie deosebita a fost alocata costurilor asociate amanarilor, tehnicilor de combatere, cum sa faci fata esecurilor sau regreselor, precum si instrumentelor de planificare si managementul timpului, adica “dieta” contra procrastinarii.

Participantii, in marea lor majoritate, stiau ca au tendinta de a-si tot amana actiunile pentru mai târziu, ca simt neliniste cand se afla in fata unei sarcini sau a unei decizii.
O mica parte din cei prezenti constientizau ca reusesc destul de bine sa isi gestioneze  timpul si proiectele, insa au dorit sa-si imbunatateasca aceste abilitati.

In final, toti tinerii si-au rezolvat aceste probleme, gasind cu satisfactie solutii personale de imbunatatire a comportamentului propriu. Concluzie : In viata, dorintele sunt ca niste mici animale de casa : daca nu le ingrijesti  la timp, mor.

Din impresiile participantilor :
Alina-Maria P.
Workshopul a fost senzational. Initial, am vrut sa plec mai devreme, dar mi-a placut atat de mult incat am lipsit pentru prima data la un curs de drept. Tema a fost mai mult decat interesanta. Imi foloseste pentru a ma dezvolta in viitor, pentru incredere si privirea de ansamblu asupra vietii.
Ramona C.
A fost foarte interesant. Felicitari pentru aceasta ! De acum voi incerca sa gasesc un echiibru intre toate domeniile (sanatate, educatie, social...). Am invatat cateva tehnici de combatrere a procrastinarii.
Andrei Z.
Ce am vazut astazi ma ajuta sa nu mai aman lucrurile pana pe ultima suta de metri.
Ovidiu C
Tema dezbatuta ii "loveste" pe multi. Am invatat tehnici de abordare a diferitelor obiective.
Camelia T.
O tema actuala. E foarte important sa constientizezi pentru a actiona impotriva. Am invatat sa-mi alcatuiesc o agenda de prioritati.
Radu P.
Orientat catre fiecare persoana, practic. M-a facut sa realizez ca sunt anumite lucruri pe care le procrastinez.
Mihaela B.
Intalnirea a fost captivanta, mi-a depasit asteptarile. Am invatat sa ma organizez mai bine.
Raluca B
Amanarea repetata chiar ma preocupa. Am invatat ca de mine depinde daca fac ceva pentru viitorul meu si intentionez ca de acum inainte sa fac schimbari.
Adina C.
Mi-a placut foarte mult workshopul si tema discutata. M-a ajutat sa-mi amintesc elemente pe care le stiam mai demult si voi pune in practica cel putin o idee pe care am aflat-o astazi si astfel sa reusesc in domeniul in care ma dezvolt.
Andra N.
Mi s-a parut un workshop educativ. Am invatat cum imi pot organiza timpul astfel incat sa-mi pot realiza sarcinile propuse.
Robert T.
A fost destul de dens si am nevoie de un timp sa-mi rememorez discutile de astazi. Tema mi se pare cat se poate de cotidiana. Este clar ca am nevoie de organizare si aici am redescoperit cateva asemenea tehnici.
Florina G.
O tema potrivita de dezbatere pentru ritmul in care au loc lucrurile in fiecare zi. Am invatat sa am o abordare analitica si rationala a tot ceea ce fac si sa secventializez lucrurile importante.
Aceasta sesiune de consiliere mi-a oferit repere excelente la care sa ma raportez in managementul timpului.
Robert F.
Consider ca workshopul acesta, ca si altele de acest gen organizate de Centrul de Consiliere pentru Tineri ajuta pe oricine sa se cunoasca si sa se dezvolte. Toate informatiile oferite au reusit sa clarifice tema intr-un mod placut si simplu. Am gasit motivatia pentru a-mi indeplini task-urile si a-mi atinge target-urile. Va multumesc mult !
George T.
Foarte, foarte util si atractiv. Am invatat sa-mi organizez timpul ca sa fiu mai eficient si multe trucuri ca sa pacalesc tentatia de procrastinare.
Cezar B.
Marea majoritate a oamenilor cade prada procrastinarii si prea putini stim cat de grava poate fi situatia.
Acum stiu pasii pentru a-mi eficientiza munca si modul de gandire.
Ana-Maria T.
O tema noua pentru mine.Consider ca au fost dezbateri utile, cu exemple concrete. Pentru viitor ma voi gandi la...cum gandesc.




"Daca chiar vrei sa faci ceva, vei gasi o cale. Daca nu, vei gasi o scuza."