28 feb. 2014

Echilibrul interior

Ordine, stil de viata sanatos, cunoastere de sine, multumire de sine, sentiment de implinire, incredere, pace sufleteasca, relatii bune cu ceilalti, liniste.
Intelesuri date de participantii la seminarul pentru tineri axat pe tema Echilibrul Interior.

O balanta intre toate domeniile vietii, satisfactia fata de ce esti si ce faci.
Echilibrul se afla in interiorul fiecaruia si trebuie mentinut prin dezvoltarea emotiilor pozitive si indepartarea blocajelor, confuziilor sau emotiilor negative care polueaza starea de spirit.
O buna relatie cu noi insine ne ajuta sa devenim mai creativi, sanatosi si fericiti.

Prin discutii de grup si jocuri interactive, o insemnatate speciala a fost data relatiilor cu cei din jurul nostru, mesajele-cadou si mesajele-otrava, despre realitatile fiecaruia si despre igiena relationala.
Orice relatie este triangulara, in care exista Eu-Tu-Relatia dintre noi, o entitate separata cu valoare proprie, care necesita sa fie alimentata intr-un mod echilibrat.

Din impresiile participantilor

Alice P.
Mi-am dat seama ca marea mea problema este indecizia. Consider ca am fost ajutata, plec cu o stare de bine si cu o satisfactie pe plan emotional. 
Andreea B.
Mi-am dat seama ca raspunsul la toate intrebarile noastre sunt la noi, nu la ceilalti. Mi-au placut jocurile, le voi repeta acasa ca sa imi rezolv problemele pe care le am. Mi-a placut din toate punctele de vedere cum a decurs cursul. Felicitari !
Ana-Maria T.
Ceea ce gandim si simtim depinde de cum interpretam spusele celorlalti, si astfel cream situatii negative sau pozitive.
Natalia I.
Cursul de astazi a avut un impact pozitiv asupra mea, am descoperit lucruri interesante si m-a ajutat sa clarific probleme din trecut. Felicitari organizatorilor.
Diana V.
Am invatat ce inseamna cunoasterea de sine, am descoperit o problema din trecut ce ma afecta si am gasit o metoda de a o rezolva.
Alexandru K.
Am invatat metode noi de a identifica cauzele adevarate cand intampin situatii neplacute. Aceste lucruri imi vor fi de ajutor in viitor. Mi-a placut ca s-au folosit cazuri reale pentru a demonstra capacitatea de rezolvare a problemelor.
Lucian N.
Am invatat cum sa reactionez in diferite situatii sociale, sa folosesc mai mult cuvantul "eu" si mai ales cum sa-mi exprim mai bine emotiile.
Oana I.
Va multumesc pentru acest seminr. Am invatat sa-mi stapanesc mai bine emotiile si sa am mai multa incredere in mine.
Gabriela P.
Eu fac voluntariat si de multe ori imi era greu sa explic in cuvinte diferitelor persoane ce sentimente aveam sau cum s-ar fi putut rezolva o situatie. Acum imi va fi mult mai usor.
Raluca D.
Ceea ce m-a surprins si dat peste cap a fost faptul ca am inteles ca un om nu poate fi 100% obiectiv.
Madalina T.
Am invatat ca sentimentele si reactiile pe care le am in privinta unor fapte sau conjuncturi depind de mine si sunt strict interpretarea mea. Voi aplica pe viitor obiectivitatea in discutiile pe care le am cu ceilalti.
Livia P.
A depasit asteptarile mele, mi-as fi dorit sa mai dureze trei ore ! Plec multumita pentru ca am aflat solutii valoroase pe care le voi pune in practica pentru a avea relatii mai sanatoase. Am aflat ca nesiguranta mea este daunatoare, ca sunt responsabila pentru alegerile pe care le fac si ca orice sentiment negativ interiorizat duce la o reactie exterioara nesanatoasa. Mi-a placut ca am invatat din experiente concrete. A fost o atmosfera foarte relaxata, m-am simtit confortabil si astfel am putut sa-mi impartasesc experientele si sentimentele.
Cristina P.
Toate problemele sunt in interiorul nostru, dar si toate realizarile.